Alla inlägg under september 2008

Av Andreas - 29 september 2008 14:31

Häromdagen fick vi träffa Elias. Det är Johan och Fias alldeles nyfödda bäbis - Ja, jag skrev bäbis med ä. Bebis med e känns fel - vi gör såhär; Bëbis!

Han var bara någon dag gammal när vi fick se honom, snart är det våran tur att ha en såndär liten en, med smååå små fingrar med smååååå små naglar.

Ja, hujedamej! Tick tack tick tack...


Idag fick jag mig ett skratt, Annika smsa mig när jag var på jobbet och frågade om vi skulle mötas på stan efter jag hade slutat. Visst, tyckte jag och mötte henne lite senare, och vad möts jag av?! Annika hade nämligen varit hos tandläkaren och fått bedövning - i hela ansiktet! Hon var minst sagt... läbbig!

Av Andreas - 25 september 2008 20:38

Urh, hellre benbrott än tandvärk. Jag brukar aldrig köra med bedövning annars, men min nya tandläkare instisterade på att jag skulle börja använda det eftersom jag annars hamnar i en ond cirkel, en vacker dag kommer jag behöva en bedövning ändå. Lika bra att vänja sig, tyckte han.

Jag har t.om rotfyllt en gång utan bedövning.  Det var extremt smärtsamt, men det var skönt att känna det onda släppas...


Hursomhelst, idag skulle jag egentligen ha dragit ut en tand, men istället så tyckte han att vi skulle rotfylla en annan, det visade sig inte vara nödvändigt, utan det räckte med en lagning. 675:- fick det kosta. Ouch.

Nästa Fredag (yei) ska jag rycka ut två j*vla tänder! Bara det kostar mellan 800kr - 1400kr... styck! Jag kommer inte ha nåt kvar att äta med. Jag ska lägga en fruktansvärd förbannelse över min far för att jag har ärvt hans dåliga tänder. Och sluta med allt vad CocaCola och snask heter.


Min tandläkarskräck består inte alls av själva behandligen, mest av prislappen.

See more Will Ferrell videos at Funny or Die
Av Andreas - 23 september 2008 02:12

Uppdaterar imorgon.


Njut av denna sålänge :)

Av Andreas - 17 september 2008 03:14

Jag har en sned verklighetsbild. Jag har insett det nu efter att ha filurat lite på en sak. Nu är det ju så, som alla vet, att Annika är gravid.

Det är helt underbart! Men det har faktiskt inte riktigt slagit mig än att jag ska bli pappa! Hur medveten jag än är så fattar jag det inte bara.

Nu till mitt 'problem'. Jag är väldigt extremt medveten om att Wrath of the Lich King släpps den 13:e November!

Jag känner mig mer medveten om det än att jag ska bli pappa!

Och förväntningarna är enorrrrma!


Förhoppningsvis skulle du som blir pappa för första gången känna likadant om t.ex en väldigt efterlängtad film eller ett album som ska släppas.

Nu tänker jag på barnvagnar, barnkläder och förväntningar inför barnet samtidigt som jag tänker på WotLK; Deathknigts, nya spells och alla mina alternativa karaktärer och miljöer och dungeons. Vad jag ska göra först etc.


Är jag galen?


Jag ser att magen växer på Annika, har sett ultraljud och känt sparkar, vi har köpt lite barnkläder och dom är ju så otroligt små och söta och allt det där... Vi har t.om en barnvagn som står i förådet (tack, Britt och Magnus) Trots detta så... FATTAR JAG INTE!  En vacker dag ska jag gå på inskolning igen - med mitt barn, ta föräldraledigt och vård av sjukt barn och hjälpa till med läxor.


Bah!

Av Andreas - 11 september 2008 17:43

Om någon frågade mig för några år sen hur jag roar mig så hade jag sagt att det bästa jag vet är att åka till Holland och gå på rave!

När jag säger rave, då är det rave! För att beskriva hur det kan vara så

hittade jag ett utmärkt klipp på youtube.


Trångt, svettigt, aggressivt, hysteriskt och ljudnivåer du inte trodde fanns!


Inte en kväll på Harry's direkt.

Av Andreas - 10 september 2008 21:20

Det finns ett skönt klotter på en stor stolpe på cykelvägen påväg in till jobbet där det står "Jag hatar min chef också." på. Alltid när jag ser den så har jag precis innan alltid tänkt på min chef av någon anledning. Den där kommentaren kommer upp så lägligt...

Av Andreas - 7 september 2008 12:52

Lill-killen i hoodtröjan och de grönrandiga slanghosen är min nya idol!

Shwoop shwoop!


Av Andreas - 7 september 2008 12:41

Ja, vad heter egentligen det notoriska motorcykelgänget? Om Annika får svara på frågan så blir det Barbados. Jag tycker det låter lite galet. 

Det kan händelsevis inte vara Bandidos? 

Presentation

Omröstning

Kommer jag och Annika få en pojke eller flicka?
 Pojke!
 Flicka!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards