Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Men fatta!

Av Andreas - 17 september 2008 03:14

Jag har en sned verklighetsbild. Jag har insett det nu efter att ha filurat lite på en sak. Nu är det ju så, som alla vet, att Annika är gravid.

Det är helt underbart! Men det har faktiskt inte riktigt slagit mig än att jag ska bli pappa! Hur medveten jag än är så fattar jag det inte bara.

Nu till mitt 'problem'. Jag är väldigt extremt medveten om att Wrath of the Lich King släpps den 13:e November!

Jag känner mig mer medveten om det än att jag ska bli pappa!

Och förväntningarna är enorrrrma!


Förhoppningsvis skulle du som blir pappa för första gången känna likadant om t.ex en väldigt efterlängtad film eller ett album som ska släppas.

Nu tänker jag på barnvagnar, barnkläder och förväntningar inför barnet samtidigt som jag tänker på WotLK; Deathknigts, nya spells och alla mina alternativa karaktärer och miljöer och dungeons. Vad jag ska göra först etc.


Är jag galen?


Jag ser att magen växer på Annika, har sett ultraljud och känt sparkar, vi har köpt lite barnkläder och dom är ju så otroligt små och söta och allt det där... Vi har t.om en barnvagn som står i förådet (tack, Britt och Magnus) Trots detta så... FATTAR JAG INTE!  En vacker dag ska jag gå på inskolning igen - med mitt barn, ta föräldraledigt och vård av sjukt barn och hjälpa till med läxor.


Bah!

 
 
Ingen bild

Fritte

17 september 2008 12:57

Inte ens när ungen har kommit ut så kommer du att fatta att du blivit pappa. Det kommer att ta ytterligare ett par veckor efter förlossningen innan man inser det.

 
Ingen bild

Annika

17 september 2008 13:17

Det är inte lätt du, men så länge du inte misstar ungen för WotLK när den kommer så är jag nöjd. Haha, tänk dig den bilden när du kommer med barnvagnen på Hemköp och nån gammal tant ska gulla med bebben men så ser hon lich king fodralet där istället, varmt omstoppat med en mössa. =D

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

17 september 2008 15:45

Det är svårt att sätta sig in i hur det blir när barnet kommer. Man blir förälder med allt vad det innebär. Men samtidigt är man en unik människa som lever sitt eget liv. Du kommer bara att få mindre tid till ditt eget liv under några år. Men passa på och njut av alla stunder med barnet/ungen. Bebistiden kommer aldrig igen. Glöm inte heller tiden med varandra. Det finns de som gärna ställer upp som barnvakt. Bebisen måste ju lära sig att bli leader of the pack (flockledare.

http://mina-jakthundar.blogagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 4 november 2008 23:31

Hädanefter finns min blogg på   http://andreashyllman.wordpress.com/ ...

Av Andreas - 31 oktober 2008 20:53

Idag har vi varit och skådat Låt den rätte komma in. När man är hemma så sitter man och fantiserar om hur kul och hur länge sedan det var man var på bio och drar hastigt slutsatsen att "det måste vi göra igen!". Sagt och gjort, vi planerade att gå p...

Av Andreas - 18 oktober 2008 18:38

Yes, idag fick vi låna en ordentlig slagborr av Annikas faster och Dick. Var som att borra genom smör. Hyresgästföreningens slagborr var helt kaiko! Så nu har vi fått upp tavelhyllan och lite tavlor på väggarna! ...

Av Andreas - 15 oktober 2008 13:13

Har fått reda på att DJ Vince (Nederländerna), Zany (Nederländerna), Noisecontrollers (Nederländerna) och Ultraform (Sverige) kommer och spelar i Linköping på Lucia!   Tajmingen kunde inte vara sämre, omkring Lucia vill jag nog vara hemma på min vakt...

Av Andreas - 13 oktober 2008 16:48

Tänkte bjuda på en liten bild jag har gjort på Annika. Här är den lilla versionen! Orginalet är 1360x720 pixlar.   ...

Presentation

Omröstning

Kommer jag och Annika få en pojke eller flicka?
 Pojke!
 Flicka!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards